Wednesday, October 16, 2013

Doa Nabi Yunus Yang Patut Selalu Diamalkan

Assalamualaikum.

Sedang aku berfacebook 2 hari lepas, aku ada terjumpa pasal doa Nabi Yunus ni. Tapi baru hari ni ada kesempatan untuk postkan pasal doa ni. Aku pon akan amalkan membaca doa ni :)

Ini adalah merupakan doa daripada Surah Anbiyak yang telah dibaca oleh Nabi Yunus sewaktu terperangkap di dalam perut ikan Paus.

Khasiat ayat ni kalau diamalkan, insyaAllah segala kesulitan dapat diselesaikan dengan mudah sangat. Saya memang rajin membaca ayat ni malah ianya juga menjauhkan kita dari terkena perbuatan sihir. sesapa yg susah hati, tekena buatan atau apa penyakit sekalipun, bagitau ayat ini dan rajin2 ler baca ayat ni setiap masa. Memang miracle.
Doa ni afdal dibaca 11 kali ketika sujud sebaik saja selesai salam sembahyang fardhu. Kemudian, mohon lah doa daripada Allah SWT. InsyaAllah, makbul. Kan Allah tu maha mendengar lagi maha mengasihani (^__^)

DOA NABI YUNUS.



"Laa ilaha illa Anta, Subhanaka inni kuntu minadh zhaalimin"

Lepas je baca ayat ni, Nabi Yunus pun akhirnya dapat keluar dari perut ikan paus setelah ia dimuntahkan ke daratan. Setelah beberapa saat, akhirnya ia kembali ke Ninawa dan mendapat kaum yang beriman.

Ia pun disambut umatnya yang berjumlah mencapai 100 ribu orang, dan umatnya mendapatkan kenikmatan yang luar biasa di waktu yang telah ditentukan.


6 comments:

  1. sama2 lh kita amalkn doa nie...thanz atas info tau doa nie...:)

    ReplyDelete
  2. mina dhaalimin ke mina zhaalimin??yela zalim mestila bunyi mcm zhaa kan..ehehehe...tlg reply kt shoutbox ye..nk tau:)

    ReplyDelete
  3. @ezzu
    welcome. sam2 la kita sampaikan :)

    ReplyDelete

Sila comment dengan perasaan yang teruja dan gembira supaya anda gembira selalu ^_^