Bergerak Ke Hadapan Bersama BlackBerry Bold III 9780

Selamat sejahtera.

Alhamdullilah, aku dah habis exam untuk mid semester ni, dan sekarang aku dah pon berada di kampung halaman aku bersama keluarga tersayang di Pulau Pinang.

Ok, ni cerita pasal aku dan si BlackBerry. Sebenarnya, dulu masa aku nak beli handphone aku yang pertama, Nokia 5800 lepas SPM dulu, mama aku dah suruh beli handphone Nokia yang jenis keypad dia macam BB ni, tapi aku tak berkenan.


BlackBerry Bold II 9700

Then, lepas banyak duit balik, aku beli pulak Samsung Galaxy S, memang best daripada I Phone *sebab aku penah try guna kawan aku punya* sebab Galaxy S ni lebih tahan lasak. Terbukti apabila haritu Galaxy S aku jatuh katil, dan still ok.!~ :D

Then ramai orang dah bergerak ke smartphone, tapi ramai guna BlackBerry ni, so aku pon memang dah muak pakai handphone touchscreen, jadi aku pon beli la BlackBerry Bold II 9700 akhir tahun lepas. Memang lampi gila aku sebab baru guna.

Ada banyak model BlackBerry ni macam Tourch light, Bold, Curve dan sebagainya. Aku minat kat Bold tu sebab keypad die straight tak macam Curve yang senget² dan yang paling penting, Bold die bukan touch screen.

Tapi, aku baru je jualkan BlackBerry Bold II aku tu kepada kawan aku dengan alasan aku nak bergerak ke hadapan dengan BlackBerry Bold IV ataupon Bold V, tapi macam tak berkemampuan je, so aku rasa baik aku guna BlackBerry Bold III dulu. Jadi, aku pon beli la BlackBerry Bold III 9780.

Insha'Allah dalam bulan 6 ni, dapat la BlackBerry Bold III 9780 aku. Sekarang aku nak mengumpul duit untuk benda lain dulu :D

Tapi sebenarnya la kan, aku rasa dua² Bold II dengan Bold III ni macam sama ja. Lagipon kalau casing dua² bole ni boleh tukar². Just content dan aplikasi kat dalam je yang sedikit berbeza.

Post a Comment

5 Comments

Anonymous said…
hi..untung r ada blackberry,slalu bbm la ni.
boyroy said…
ADD MY BB PIN 21E1E288 PING PONG!!
boyroy said…
ADD MY BB PIN 21E1E288 PING PONG!!

FOLLOWERS