Sunday, February 9, 2014

7 Tips Bagaimana Nak Menegur Seseorang

Setiap orang mesti akan buat salah. Samada dia sedar ataupun tak. Tapi, tak semua orang boleh menerima satu teguran tu dengan baik. Jadi, macam mana caranya nak tegur orang ni?

Orang cakap, kalau nak menegur orang, terutamanya orang yang lebih dewasa daripada kita, atau orang yang dikenali dan dihormati, ada caranya.Tapi, mestila ada jugak orang yang akan tak puas hati. Nama pun setiap orang berbeza kan.

Mengikut "ETIKA DALAM MENCARI ILMU 101" daripada Dr bilal Philips dan Ustaz Abu Muawiyah Ismail Kamdar, berikut merupakan bagaimana caranya untuk kita nak menegur seseorang.

 Sumber: Facebook.

Selamat mencuba dan ingat, fikir dulu sebelum buat keputusan ^______^

p/s: Macam mudah, tapi susah nak praktik kan.
 

2 comments:

  1. Terima kasih untuk teguran...

    Umur bukan penghalang, asalkan masing-masing tahu menghormati dan menerima teguran :)

    www.broframestone.com

    ReplyDelete
  2. @Bro Framestone
    yes bro. maaf ye andai sy penah tegur bro atau tak tegur bro :D

    ReplyDelete

Sila comment dengan perasaan yang teruja dan gembira supaya anda gembira selalu ^_^