Monday, March 24, 2014

Fungsi Jalur Kuning Pada Laluan Pejalan Kaki

Hello dan hai :D

Korang penah jalan kaki kat tempat awam? Selalu jalan kaki kat tempat lrt, ktm atau monorel? Atas kat stesen bas? Pernah tak nampak jalur kuning macam gambar kat bawah ni? Tau tak apa fungsi dia?


Jalur lurus tu maksudnya jalan biasa. Jadi, kalau pakai tongkat, deorang just ikut je laluan tu. Tapi kalau ada orang tolong lagi la bagus kan.

Kalau yang macam kat bawah ni, ada bulat-bulat tu, maksud dia tempat berhenti atau jalan dah habis ataupun ada simpang nak ke kanan atau kiri.


Sebenarnya info ni, saya pun baru tau. Kredit dan terima kasih kepada Aliff Cullen sebab dia yang bagitau. Dia memang pandai.

 

4 comments:

  1. Slm..dr GA Sweet Giveaway By Misz Nadea & Liniey Nor. Slm knl..Done follow..=)
    Jom support GA ida http://kisahkita-story.blogspot.com/2014/04/simple-1st-giveaway-blog-kisah-kita.html

    ReplyDelete
  2. Saya tak pandai. Dan tak pernah rasa pandai. :)

    ReplyDelete

Sila comment dengan perasaan yang teruja dan gembira supaya anda gembira selalu ^_^