Review Filem: Annabelle

Hai korang!

Terima kasih kepada pihak MBO Cinema dan Kasi Apps sebab sponsor tiket wayang aku kali ni. Bagi peminat tegar cerita horror dan thriller macam aku ni, filem "Annabelle" dah macam filem yang wajib tonton selepas "The Conjuring". Filem ni best actually.

Filem ini dikatakan tentang apa yang terjadi sebelum terjadinya "The Conjuring". Macam mana patung Annabelle tu jadi hounted. Filem ini dilakonkan oleh Annabelle Wallis, Alfre Woodard, Ward Horton, Tony Amendola, Eric Ladin, Brian Howedan ramai lagi. 


SINOPSIS FILEM
Credit to Wanista
John Gordon mendapati hadiah yang sempurna untuk isterinya yang sedang mengandung, Mia. Ia merupakan sebuah anak patung vintaj yang diingini oleh Mia sejak dulu lagi kerana dia merupakan pengumpul anak patung vintaj. Malangnya, kegembiraan keluarga itu adalah singkat. Pada satu malam ngeri, rumah jiran mereka diserang oleh ahli-ahli kultus syaitan yang yang dianggotai oleh anak jiran mereka.

Mereka telah membunuh ibu bapa mereka sendiri dan pergi ke rumah Mia. Annabelle merupakan anak kepada jirannya yang terlibat dalam kumpulan kultus syaitan (ajaran sesat) mengambil patung vintaj Mia untuk menjelmakan satu entiti jahat menggunakan medium patung tersebut. Walau bagaimanapun, Annabelle telah membunuh diri dengan memegang patung vintaj di tangannya.

John membuang patung vintaj itu selepas Mia merasakan pelbagai perkara aneh berlaku selepas itu dan akhirnya mereka membuat keputusan untuk berpindah ke California selepas John mendapat kerja di sana dan setelah Mia melahirkan bayi perempuan mereka, Leah.


REVIEW FILEM

Bagi aku filem ni takde lah seseram cerita filem The Conjuring, tapi mampu membuatkan aku seram dan hampir terjerit dek orang sebelah aku tu penakut cerita hantu. Filem Annabelle ni lebih light, dengan adanya nilai kekeluargaan, tapi banyak jugak part suspens, banyak sangat.

Ada stau part dalam movie ni yang aku tak faham. Deeorang ni cakap kat jiran deorang yang deorang tak tau lagi jantina anak tu. Tapi hias bilik penuh patung macam comfirm je dapat anak perempuan. Tak faham dengan Mia ni sebab kenapa dia nak kumpul dolls tu. Dahla nampak scary.

Bintang: ★★★½




   

Post a Comment

5 Comments

Kekzamanis said…
Terlepas gi Premiere Screening citer ni ari tu disebabkan badan tak bape sihat.. Huhu.. Terpaksalah kuar duit gi tgk nih..
Rosmiza Ali Official Blog™
Inani Hazwani said…
maunyaaa mnjerit kalau kita tengok cerita ni :)
Mek Onie said…
kita kasi 3 bintang je,huks
Su Hamid said…
Kene tgk citer ni nnt..mcm best je.
Teena Tna said…
Aritu dah tengok citer ni. Takdelah seram sangat, sebab bila part hantu tu nak keluar kite tutup muka. So tak nampaklah hantu tu. haha

FOLLOWERS