Alam Pekerjaan

Assalamualaikum dah salam sejahtera.

Life aku sekarang memang tiring dan hectic. Kerja, makan, tidur. Mana ada masa sangat dah nak tulis blog ni. So, this is me, bagi sedikit masa untuk tulis blog yang dah dekat sebulan lebih tak update apa-apa.


Permulaan alam pekerjaan (kali ni dah bukan intern or part-time) untuk aku bukan mudah. Banyak masa aku sekarang di dedikasikan kepada kerja aku. Kerja dari Selasa hingga Ahad dari jam  9AM-7PM memang sangat-sangat memenatkan.

Masa kerja pulak, nak jumpa patient, sediakan ubat, buat research work, case study, discussion dengan senior Dr/Naturopath, tak termasuk dengan aku kene join roadshow kalau tempat kerja aku buat tour/roadshow kat mana-mana. Memang tiring. Balik rumah, terus tidur. Kadang-kadang nak makan pun malas.

Kalau dulu, bagi aku blog ni macam hobi dan diari. Kau tulis lah semua yang kau rasa nak tulis kat blog (padahal ada pulak orang nak baca). Sekarang ni bila dah ke alam pekerjaan, bukan zaman student lagi, aku rasa macam tak cukup je 24 jam yang Allah bagi tu.

I love my job, I love to attend my sweet and fussy patients, but I really need a short vacation, eh, no! I need a very long vacation. Dalam otak aku ni, nak scuba lah, nak masuk hutan lah, nak pergi water rafting lah. Bila fikirkan balik, aku macam not really live my life like a 20's young adult.

Jadi, adik-adik sekalian, ingat quote ni:
"Life is too precious to worry about stupid things.
Have fun, regret nothing & don't let people bring you down"

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS