Rasai Kepelbagaian Minuman Teh Taiwan di KOI Thé

Hai korang,

Jenama syarikat rantaian antarabangsa KOI Thé yang asalnya dari Taiwan dari tahun 2006 yang kini sedang menempa nama di kebanyakan negara Asia seperti China, Indonesia dan Singapura ini telah berjaya membuka cawangan yang pertama di Malaysia.

KOI The menawarkan pelbagai jenis pilihan minuman berasaskan teh. Ada teh biasa, teh hijau, teh buahan dan paling spesial, macchiato. Menu minuman ini boleh didapati dengan harga bermula dari RM5 hingga RM13. KOI The hanya menjual minuman sejuk dan tiada minuman panas.


Sama macam kebanyakan cafe, KOI The turut menyediakan ruang untuk lepak lepas kita beli air. Apa yang aku suka tentang ruang yang disediakan adalah, ruang tu luas, tak sempit. Jadi nak minum pun tak adala rasa macam sesak je.


Dekorasi dalaman pun cantik. Ala-ala modern macam tu. Tak tahu la aku outlet mereka kat Taiwan macam ni jugak ke apa, tapi aku suka. Terutama figura teh yang besar gedabak tu. Rare kot.

Konsep dia layan diri, dimana korang perlu beratur untuk order minuman pilihan korang. Lepas order, kena tunggu, dah lepas siap ambil di kaunter semula.



Ada 2 pilihan saiz minuman kat sini, besar dah kecil. Ini pun unik juga sebab selalunya kalau cafe lain, kecil dia tu besar juga. Ini memang betul kecil, sesuai la dengan aku sebab nak minum, tapi taknak minum banyak sangat.

Macam biasa, korang juga boleh pilih kandungan paras gula atau ais nak banyuak mana. Nak kurang ke, lebih ke.

Saiz besar dan kecil di KOI The

Antara minuman yang aku sarankan untuk korang cuba adalah seperti kat bawah. Aku letak harga sekali untuk saiz besar dan kecil.


Milk Tea RM7/ RM9.50


Grass Jelly Milk Tea RM8.50/ RM11.50


Golden Bubble Milk Tea RM6/ RM9

Aku suka yang ini sebab 'bubble' atau kita kenal dengan nama 'pearl' dia sedap. Bubble dia memang sungguh-sungguh rasa homemade. Bubble dia kecik je, saiz mini comel je. Teh dia jangan cakap la, rasa pekat macam Taiwan-Thai punya teh.


Black Tea Macchiato RM6.50/ RM10.50

Aku terkejut yang rasa Black Tea Macchiato ni sedap sangat, malah antara banyak-banyak minuman, ini paling aku suka. Walaupun nama dia macam air ni pekat pahit je, tapi sebenarnya tak langsung. Pandai deorang campurkan susu dengan teh hitam untuk rasa yang balance.


Kalau teringin nak cuba kedai bubble tea yang terbaru kat Malaysia boleh la singgah di cawangan KOI The di 1 Utama, KLCC dan Sunway Pyramid.

KOI Thé Malaysia
LG 329 (new wing), 1 Utama Shopping Mall.
Website: www.koithe.com
Email: malaysia@koicafe.com

Till then,

Post a Comment

14 Comments

Betty's Journey said…
At last can enjoy KOI in Malaysia. I wait for so long n the black tea is my favourite. KOI is near my working place so I can enjoy it everyday.
Em said…
My friends told me KOI is so much better than Chatime, I don't know as I have never tried KOI before. Need to try and see how true it is!
Aqalili Azizan said…
Another milk tea in town! That will be great for a tea lover like me. Thanks for sharing Zayani :)
Some of their menu it is, some are quite the same. I think its depends on people's preferences.
Mhownai said…
I am a bobba lover and I know that I will love this place.
Fatin Bella said…
FIrst time dengar pasal brand KOI ni. tempat cantik dan harga pun quite murah. Nanti boleh la try. thanks for sharing
仙妮 said…
Wow! So tempting delicious! I love milk tea & definitely will check this out ;) cheers, SiennyLovesDrawing
Sharon Lee said…
I love their Golden Balls! Super chewy and sweet ni, must try their different flavor next time =)
Rikajue said…
I tried their golden bubble milk tea and it's yummy. But size, it's actually smaller to other competitors. There's only small and medium size. The bubble is more chewy, I kinda don't really like having bubbles in my drink but this one was okay.
Ivy Kam said…
Yeah KOI is finally here at Malaysia :)
Sunshine Kelly said…
Oh macam nak cuba. I heard of it but belum pergi cuba lagi.
Alissa said…
I don't really understand but I reckon that you're loving the tea! :) I do love bubble tea too that brands doesn't matter to me
Shiv B said…
I have heard great things about KOI, should give them a go soon- seems great.
Miera Nadhirah said…
Heard quite a bit about this.. really should check it out the next time I go there

FOLLOWERS