Review Produk: ASIANIC Japanese Cherry Blossom Range

Assalamualaikum dan selamat sejahtera korang,

Jenama Asianic memang terkenal dengan produk mereka yang mesra Muslim sebab 100% menggunakan bahan natural dan Halal. Sebab tu ada orang kenal deorang ni dengan nama Asianic Halal. Produk ini juga bebas Paraben dan sebarang pewarna dan pengawet tau.

Bunga 'Japanese Cherry Blossom' sendiri terkenal dengan kandungan bahannya yang mampu membantu untuk melicinkan dan memutihkan kulit kita. Kita pun orang Asia, dan bunga ini asal dari Asia, lagi la sesuai dengan kita.

Bunga ni ada aksi pemutihan yang natural yang membantu untuk membaiki sel kulit yang rosak dan juga dapat menguatkan lapisan penghalang dan melindungi kulit kita daripada sinar UV. Dengan cara ini barulah kulit pun jadi lebih licin lembut dan putih gebu macam orang Jepun.

Produk Review ASIANIC Natural Japanese Cherry Blossom by Wonderland Primary:


ASIANIC Japanese Cherry Blossom Hand & Body Lotion (150ml)
RM 11.90


Kandungan: Aqua, Butylene Glycol, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Ceteareth-20, Vaccinium Myrytillus Fruit/ Leaf Extract, Panthenol, Saccharide Isomerate, Cocos Nucifera Oil, Tocopheryl Acetate, Stearic Acid, Saccharum Officinarum Extract, Fragrance, Phenoxyethanol, Cyclopentasiloxane, Sodium Polyacrylate, Cyclohexasoloaxane, Citrus Aurantium Dulcis Peel Extract, Citrus Medica Limonum Extract, C18-21 Alkane, Prunus Serrulata Flower Extract, Acer Saccharum Extract, Trideceth-6, Methylisothiazolinone.

Asianic Japanese Cherry Blossom Hand & Body Lotion kaya dengan Vitamin E dan AHA yang membantu untuk melembapkan kulit. Selain daripada kandungan Japanese Cherry Blossom Extract, ada juga dicampur dengan Lemon Fruit Extract untuk membantu memutihkan kulit. 

Tekstur dia tak terlalu berminyak dan melekit, yang membuatkan aku selesa nak pakai. Bila korang apply saja kat tangan atau badan, cepat betul tu dia serap kedalam, pakai pun tak payah banyak, macam satu botol boleh tahan 3-4 bulan. Dah jimat kan.

ASIANIC Japanese Cherry Blossom Shower Cream (750ml) 
RM 18.90


Kandungan: Aqua, Disodium Cocoamphodiacetate, Cocamidopropyl Betaine, Sodium Cocoyl Glycinate, Sodium Lauryl Sulfoacetate, Glycerine, Aloe Barbadensis Leaf Juice, PEG-150 Distearate, Fragrance, Glycol Distearate, PEG-40 Hydrogenate Castor Oil, Polyquaternium 7, Disodium EDTA, Prunus Serrulata Flower Extract, Acrylates/ C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Citric Acid, Cocamide Mea, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone.

Asianic Japanese Cherry Blossom Shower Cream boleh membantu memutihkan kulit korang sebab dalam dia ada bunga ni. Selain daripada membersihkan badan korang dari kotoran debu dan bekteria, gel mandian ini juga akan mengekalkan memutihkan dan melembapan kulit.

Pengalaman aku pakai, sabun ni pekat, bukan cair sangat, jadi ambil pun sikit je boleh pakai untuk satu badan. Buih pun banyak, bau pun wangi je sebab bau bunga ni kans weet je, nak mandi pun rasa nikmat dan relax sangat. 

ASIANIC Japanese Cherry Blossom Body Scrub (250ml) 
RM 11.90


Kandungan: Aqua, Caprylic. Capric Triglyceride, Polyethylene, Glycerin, Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Vaccinium Myrytillus Fruit/ Leaf Extract, Saccharum Officinarum Extract, Acer Saccharum Extract, Citrus Aurantium Dulcis Peel Extract, Citrus Medica Limonum Extract, Cyclopentasiloxane, Cyclohexasoloaxane, Ceteareth-20, Cera Alba (Beeswax), Phenoxyethanol, Fragrance, Sodium Polyacrylate, C18-21 Alkane, Glycyrrhiza Glabra Root Extract, Prunus Serrulata Flower Extract, Sodium EDTA, Allantoin, Trideceth-6, Methylisothiazolinone.

Bahan utama yang ada dalam Asianic Japanese Cherry Blossom Body Scrub adalah Extract Japanese Cherry Blossom dan Extract Aloe Vera yang sangat bagus untuk membuang sel kulit mati yang ada kat badan korang. Kombinasi dua ni juga bagus untuk melembutkan dan memutihkan kulit.

Selalunya skrub kalau dalam botol macam ni memang agak mahal, sebab tu aku selalu pakai yang dalam paket yang sekali pakai tu, tapi yang bestnya Asianic punya skrub ni sangat mampu milik. Pakai skrub ni dalam 3-4 hari sekali, tak boleh tiap-tiap hari ya, nanti haus kulit. Haha


Info lanjut tentang produk daripada ASIANIC:
Website: www.wonderlandprimary.com
Facebook: www.facebook.com/WonderlandPrimary
Official hashtag: #AsianicHalal #AsianicProdukHalal

Korang boleh dapatkan produk ASIANIC secara dalam talian atau di hypermarket dan farmasi utama seperti Guardian, TESCO, AEON BiG and Aeon Wellness dan KK Mart.


Oh ya, jangan lupa juga join contest kat FB Page Asianic Halal untuk memenangi banyak hadiah yang best! Antara hadiah yang diwatarkan adalah seperti: 

1. Couple set jam tangan tawaf bernilai RM600 + produk Asianic;
2. Hamper English Style Glass eksklusif bernilai RM500 + produk Asianic;
3. Set mandian + 2 set towel eksklusif putih dan pink Asianic bernilai RM150;
4. 10 set penjagaan diri Asianic untuk 10 pemenang.

Refer link untuk join contest: Asianic Halal FB Page Contest

Till then,

Post a Comment

14 Comments

amira faqihah said…
nampak menarik packaging diaa,first time dgr jenama ni
Absolute Yana said…
I am a complete fool for anything Japanese or sakura-related..huhuuhhu I want to try these range out...uhuhuhu
Cassy said…
this looks yummy. I bet I would use it all!
Lia Hasty said…
Produk menarik ni dan semestinya halal untuk muslim.
Puiyeesss said…
Wahh mesti bau wangi blosson lepas mandi kan.
& surprisingly the price of the body scrub is sooooooo affordable!!

xx
Puiyeesss
The body scrub is what I need at the moment. Convenient that it's available at Guardian
Em said…
Although this is my first time hearing about Asianic, I am already taken in by their cute packaging. Of course, I can't resist natural products. This is a must try for me.
Miera Nadhirah said…
I have seen this brand but have not gotten the chance to try it yet.. but from what you said of it.. might just gice it a shot once my shampoo supply need replenishing
Anonymous said…
i love the packing it's so pink. I would love to try this one too.
仙妮 said…
Wow!1st time heard about this branding, will check it out as I love cherry blossoms ;) cheers, SiennyLovesDrawing
Betty's Journey said…
The packaging is nice. I saw the same packaging in cosway outlet. Have not try before
I have high expectation when it comes to Japanese lotion. Many times, their lotion has proven to be effective and safe on my skin.
PR Daily PH said…
I was drawn to the packaging, so gorgeous! I also love beauty products with cherry blossoms in it. They smell pretty good.
dr-Life said…
wah... blossom fragrance... and is halal product...can buy for my friend these... - racheal

FOLLOWERS