Review Filem: Big Hero 6

Hi semua.

Korang dah pergi tengok filem animasi terbaru daripada Walt Disney Pictures, Big Hero 6? Disuarakan oleh Ryan Potter, Scott Adsit, T.J. Miller, Jamie Chung, Damon Wayans Jr., Genesis Rodriguez, Maya Rudolph, James Cromwell, Alan Tudyk, Daniel Henney.

Tahu tak anda bahawa filem animasi komedi dan aksi ini diadaptasikan daripada komik Marvel yang berjudul sama yang menampilkan sebuah kumpulan super hero yang mempunyai 6 orang ahli.



SINOPSIS FILEM
Credit to Ishakhasimi.
Big Hero 6 akan mengisahkan Hiro Hamada (suara oleh Ryan Potter) remaja genius di bidang robotik yang cuba menyelesaikan misteri kejahatan. Bersama rakan-rakannya dan robot ciptaannya bernama Baymaxx, Hiro menjadikan mereka sebagai Big Hero 6 dan bertekad membongkar kejahatan di San Fransisko.

Hiro Hamada, Baymax, Wasabi-No-Ginger, Honey Lemon, GoGo Tomago dan Fred. Kesemua mereka telah diarahkan oleh pihak kerajaan dalam usaha untuk membantu melindungi serta menyelamatkan rakyat di negara mereka dan menyelamatkan seluruh dunia.

REVIEW FILEM

Sure korang macam tertanya-tanya. Kenapa Big Hero 6? Filem ni dah sequel yang ke 6 ke? Tak. Salah tu. Sebenarnya nombor 6 tu menunjukkan 6 hero yang ada dalam cerita ni iaitu Baymax, Hiro dan rakan-rakannya.

Apa yang korang patut harapkan daripasa filem ini adalah keseronokan dan nilai kekeluargaan yang diserapkan. Sangat sesuai ditonton oleh setiap lapisan masyarakat terutamanya kanak-kanak.

Bintang: ★★★
Rating IMDb: 8.4/10


 

Post a Comment

5 Comments

Anonymous said…
cerita ni AWESOME !!! hahaha suka suka :)
ini kalau ash tengok ni mesti minat ni...
edisi said…
mmg big la hero tu....
Bro Framestone said…
Dah tengok... best

www.broframestone.com
yoorinmelacolea said…
lamaynyaaa tak tengok movie.. =( nak bawk baby masuk dalam tu, takut melalak pulak.. nak tinggal kat babysitter, kang kepala otak ingat kat anak je nak balik cepat..sobbsss

FOLLOWERS