Eternelle: The Organic Skincare

Hello beautiful :)

Kat Malaysia sekarang ada terlalu banyak produk kecantikan. Terlalu banyak pilihan brand di pasaran sampai aku jadi keliru dan takut nak pilih yang mana satu. Bukan  takut apa, kadang-kadang kot la kandungan bahan dia tu banyak kimia, rosak muka.

Servey punya servey, aku jumpa satu brand baru, Eternelle. Produk Eternelle adalah hasil daripada teknologi bio-Jepun dan bahan-bahan semulajadi. Paling penting, produk ini disahkan Paraben-free, bersih dan halal. Founder dia pun Melayu, bangga bangsa sendiri keluarkan produk kecantikan organik.


Ini Puan Rohanna Hussein, pengasas produk Eternelle. Usia beliau memang dah lanjut, tapi muka memang mantap macam muda-mudi lagi. 


Kata Puan Rohanna, "Siri penjagaan kulit dan siri penjagaan badan Eternelle mampu memberikan peluang kedua kepada orang biasa untuk mengembalikan kemudaan kulit mereka".



SIRI PENJAGAAN KULIT ETERNELLE

Siri penjagaan kulit ini dirumus khas sebagai tulen, organik dan semula jadi untuk memastikan kesuburan kulit dan mendapat manfaat lain secara maksima tanpa mengira faktor umur dan jenis kulit. Diilhamkan khusus untuk orang Asia yang dipengaruhi dengan perubahan cuaca.


Step 1: CLEANSE.

CLEANSE merupakan pembersih muka tanpa buih dengan tambahan kolagen. Pencuci muka ini special sebab dirumus khas untuk membuang make up, habuk dan segala kotoran di tempat aplikasi selain daripada merawat kulit supaya lebih gebu, lembut, lembap dan semestinya segar.

Kandungan: Aqua, Sodium Lauryl Eter Sulfat, Gliserin, Cocamidopropyl Betaine, Coconut Diethanolamide, Camellia Sinensis, Grean Tea Extract, Sorbitol, Sodium Chloride, Citrus Medalimonum Extract, Chamomilla Recutita, Sodium Hyaluronate, Phenoxyethanol, 1-2 Hexanediol dan Chlorphenesin. 

Harga: RM34.90 (80ml)
Refill: RM28.90 (70ml)


Step 2: LUSTE.

Fungsi utama LUSTE adalah untuk menghidratkan kulit si pemakai. Walaupun sangat 'ringan' dan tidak berminyak, kesan dia amat bagus terutamanya kalau lepas ni korang pakai MIRACLE dan TOUCH.

Kandungan: Aqua, Sodium Hyaluronate, Acetyl Hexapeptide-8, Hydrolyzed Soy Protein, Hydrolyzed Collagen, Ethyl Ascorbic Acid, Niacinamide, Dimethicone, Allantoin, Propyline Glycol, Phenoxyethanol, Hexanediol dan Chlorphesin.

Harga: RM79.90 (15ml)


Step 3: MIRACLE.

MIRACLE merupakan produk untuk anti-penuaan yang diformulasi khas untuk menegangkan kulit. Kalau korang nampak rekaan botol dia pun eksklusif dan inovatif dengan alat mengurut mini untuk membantu aplikasi dan urutan penegangan kulit.

Kandungan: RO Water, Ceteareth 20, Cetylesters, Dioscorea Villose, Sodium Hyluronate Extract, Centella Asiatica Extract, Polygonum Cuspidatum Root Extract, Camellia Sinensis Leaf Extract, Chamomilla Reticutita Flower Extract, Resemary Leaf Extract, Soy Isoflavones, Lechitin, Butylene Glycol, Glyceryl Monostrearate, Phenoxyethanol, Aloe Barbadenis Extract dan Bee Venom PLA2 Control.

Harga: RM112.90 (15ml)


Macam yang korang boleh nampak kat atas, kesan dia boleh cakap instant juga. Bayangkan, kalau korang tido lambat, and then esok tu ada event ke apa ke, kalau ada MIRACLE ni, gosok je dah settle. Kesan dia memang tak permanent, dalam 7-8 jam sahaja, tapi kalau kalau korang pakai banyak kali, inshaAllah kesan dia boleh tahan berminggu-minggu.


Step 4: TOUCH.

TOUCH merupakan bedak asas berprestasi tinggi yang sesuai dengan semua jenis kulit, tona warna dan usia. Tekstur dia sangat ringan yang membuatkan bila kita pakai, nampak natural. TOUCH juga merupakan personal favorite foundation aku sejak aku mula kenal produk ni.

Kandungan: Aqua, Beeswax, Heliantus Annus (Sunflower) Oil Extract, Caprylic/Capric \triglyceride, Carbomer, Arctostaphylos Uva Ursi (Bearberry) Extract, Camellia Sinesis (Green Tea) Leaf Extract, Bisaccharide Gum-1, Polysorbate-80, Titanium Oxide, Iron Oxide, Sodium Hyaluronate, Allantoin, Disodium EDTA, Phenoxyethanol, 1,2-Hexanediol, dan Chlorphenesin.

Harga: RM79.90 (30ml)
Refill: RM72.90 (30ml)

In case korang tertanya-tanya, Eternelle Organic Skincare juga ada produk selain untuk muka seperti body mist dan shower gel yang berasaskan bunga mawar. Untuk maklumat lanjut tentang produk ni, boleh layari laman web mereka.



Jadilah diri anda sendiri.
Raikan kehidupan.
Nikmati peningkatan usia anda.
Tingkatkan keyakinan.
Amalkan Eternelle.
Email: timelessglowsdnbhd@gmail.com
Contact: 018-396 0877
Facebook: MY Eternelle
Website: www.myeternelle.com
Instagram: myeternelle

Post a Comment

0 Comments

FOLLOWERS