Cabaran 30 Hari: Sesuatu Yang Menguatkan Aku

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Demi menyahut Cabaran 30 Hari yang dianjurkan oleh Sue Izza. Jadi, setiap hari akan ada 1 cabaran bermula daripada 1 September 2014.

Cabaran Hari 3: Sesuatu Yang Menguatkan Anda
Aku letak 2 benda yang aku bersyukur sampai hari ni.


Aku bersyukur punya keluarga besar. Menjadi anak sulung daripada 6 beradik menguatkan dan mematangkan aku. Walaupun aku baru 21 tahun, aku boleh hidup sendiri.

Tipu lah kalau aku cakap family aku takda masalah langsung. Bagi aku, setiap family ada masalah tersendiri, terserah kepada bagaimana mereka selesaikan masalah tu. Aku sayang abah, mama dan adik-adik walau macam mana pun perangai deorang.

Aku kuat hari ni adalah sebab adik-adik aku. Aku kakak.


Tak lupa jugak, kepada Faeez Azmi, bakal suami aku, InshaAllah. Aku kuat sebab lelaki ni kat belakang aku, selalu bagi kata-kata semangat untuk aku harungi hidup jauh dengan keluarga. Terima kasih.

Cabaran lepas:
1. 5 Fakta Tentang Diri Zayani Zulkiffli
2. 5 Cara Memenangi Hati Zayani Zulkiffli

#kelabbloggerbenashaari #cabaran30hari

 

Post a Comment

20 Comments

✿INA AINAA✿ said…
Family juga menjadi faktor utama kita masih berjuang sampai ke hari ini
Dkna Abza said…
wah... dah nak kawen yea? baru nak keneng2 kan ngan cousin hehehee
Dkna Abza said…
wah... dah nak kawen yea? baru nak keneng2 kan ngan cousin hehehee
adkdayah said…
family sentiasa jadi tunjang kekuatan kita :)
@adk dayah
yes, tak kira semarah mana pun kita kat mereka.
irrayyan said…
Famly first! Jadi mak nanti akan jadi lagi kuat. Hehe irrayyan.com
Anizz Annisa said…
family sentiasa berada di tangga ke atas.. :)
Ammar said…
Zayani ni anak sulong ke? Muka adik beradik sebijik sama.. hehehe
family adalah segalanya!
Kekzamanis said…
Basically, memang family la dtg 1st kan kalau nak cakap pasal kekuatan.. =)
Rosmiza Ali Official Blog™
@Anizz Annisa
Aah kan. Tak kira buruk mana pun mereka.
@Ammar Yasir
Aah, anak sulong. Samalah, dah family :p
@Norhasniza Khalid
Family is always the number 1 priority.
@Rosmiza Ali
Yup. Family lah bagi kuat, family jugak boleh bg lemah. Hihi :)
Linakhtar said…
Alhamdulillah...kuat sebab adik2 dan adik2 bertuah dapat seorang kakak dorang ni saya cantik dan tabah... adik sorang lelaki je ek.. waaa...kuat, tabah dan cantik bertuah bakal suami :)

FOLLOWERS