Cabaran 30 Hari: Buku Kegemaran Aku

Assalamualaikum dan hai!

Demi menyahut Cabaran 30 Hari yang dianjurkan oleh Sue Izza. Jadi, setiap hari akan ada 1 cabaran bermula daripada 1 September 2014.

Cabaran Hari 4: Buku Kegemaran Anda

Sebenarnya, buku kegemaran aku memang banyak, kebanyakannya pulak memang genre yang fantasy, dan selalunya buku English. Aku jarang baca novel Melayu. Dan aku sangat suka komik.

Ini all time favorite aku. Trio The Hunger Games by Suzanne Collins


Semestinya komik! Terutama Lawak Kampus karya Keith. Segala komik keluaran Gempak Starz pun aku suka baca jugak.


Majalah pun banyak jugak. Ujang menjadi kegemaran aku kalau dah tak ada komik bulanan nak baca. Majalah Dara sebab nak belajar pakai tudung :D. Dah beberapa majalah kesihatan. Sekarang ni majalah pasal barang kawen pun ada jugak aku beli.


Aku jugak sebenarnya peminat buku-buku kesihatan, memandangkan itu bidang kerja aku. Kebanyakan buku tentang rawatan alternatif dan natural memang kegemaran aku. Kalau ada masa terluang, aku baca jugak buku-buku motivasi.

Buku memasak pulak memang wajib menjadi favorite setiap perempuan. Aku suka buat kek dan biskut. Sekarang sedang belajar nak masak makanan lain, terutama makanan sihat, tapi ala Malaysia yang mana bahan-bahannya mudah dicari di Malaysia.



Cabaran lepas:
3. Sesuatu Yang Menguatkan Aku

#kelabbloggerbenashaari #cabaran30hari

 

Post a Comment

17 Comments

Kekzamanis said…
Woooo! Banyak buku.. Memang rajin membaca betullah ni.. Good2! Jgn jd macam akak, pemalas baca buku.. Baca blog rajinla.. Heehuuu..^_^
Rosmiza Ali Official Blog™
ienaeliena said…
wahh
rajin nye baca buku (^_~)
✿INA AINAA✿ said…
Yeahhhh minat komik juga ye.. boleh geng dengan ena
Anizz Annisa said…
banyaknyee buku..best2 plak tu.. lawak kampus memang terbaik :)
careno said…
Salam kenal dari #KelabBloggerBenAshaari
Lisa Nurulain said…
tkminat baca api bnyak lak buku. hhii
wow weee wow weee.,., banyaknyaaaa... so jeles okeh
@Rosmiza Ali
HAHA. takpe kak. Baca blog pun membaca jugak. e-book.
@Iena Eliena
HIHI. kalau ada banyak masa je baca, kalau tak, takdenye.
@Anizz Annisa
Thanks. Lawak Kampus memang awesome!
@Lisa Nurulain
Takpe, bau buku boleh naikkan minat :D
@Norhasniza Khalid
Ada lagi, cuma tak boleh listkan, kang entry panjang sgt. :D
Unknown said…
Eh2..sama la kite.. kak ske lawak kampus jgk ;)
lynmunir said…
In baru betul-betul menyahut cabaran. Banyak dan beragam buku-buku yang dibaca. Lawak kampus, Ujang dan Gempak Starz adalah antara komik favorite saya. All the best ya Nurul Zayani :-)
Unknown said…
Hunger Games kita suka tengok movie :D

FOLLOWERS